Stretching – niezbędny przy tańcu baletowym

Czy można zacząć tańczyć balet jako osoba dorosła ?
Październik 14, 2016

Trenując taniec baletowy na pewno zdajesz sobie sprawę z tego jak ważne jest rozciąganie, czyli tzw. streching. Bez względu na to ile czasu trenujesz – jesteś zawsze narażony na nabawienie się kontuzji, jeżeli nie zadbasz o odpowiednie przygotowanie się. Dlaczego jest to aż tak ważne? Ponieważ mięśnie muszą rozruszać się zanim zostaną poddane dużemu wysiłkowi fizycznemu. Osoby ćwiczące amatorsko, a czasem także i sportowcy pomijają tą czynność – co jest z ich strony ogromnym błędem. Na początku i na końcu każdego treningu tańca baletowego konieczne jest odpowiednie rozciągnięcie się! Jakiekolwiek, nawet najdrobniejsze urazy mogą w tym sporcie oznaczać długotrwałe wykluczenie bądź zupełne pozbawienie możliwości wykonywania swojej pasji czy zawodu. Jak się do tego zabrać? Na początek potrzebna jest Ci wydzielona przestrzeń, gdzie będziesz w stanie komfortowo zabrać się do ćwiczenia.

Pamiętaj o odpowiednim ubiorze, związaniu włosów i korzystaniu z maty ćwiczeniowej w przypadku twardego podłoża. Następnie zacznij od powolnego rozciągania ścięgien poprzez sięganie rękami do kostek czy przykładanie dłoni do podłogi. Potem możesz powoli przejść do stretchingu stóp, które odgrywają przecież tak ważną role w tańcu. Możesz rozciągnąć je poprzez ugięcie nogi na swoim udzie i następne poruszanie stopą przy użyciu rąk. Bardzo przydatne przy ćwiczeniach baletowych są drążki. Użyj ich do lepszego rozruszania swoich mięśni. Sposobów na uelastycznienie mięśni jest bardzo dużo, najlepiej jest więc przetestować je wszystkie i znaleźć zestaw odpowiedni dla siebie. Każde ćwiczenie rozciągające jest lepsze niż żadne i może zaoszczędzić Ci bardzo wiele niepotrzebnego bólu. Bardzo ważne jest jednak to, aby wykonywać je prawidłowo. Czasami nieświadomie może się zdarzyć, że twoja rozgrzewka wcale nie sprawi, iż twoje ciało będzie gotowe do ćwiczeń. Jeżeli masz skłonność do kontuzji lub wydaje Ci się, że możesz źle się do tego przygotowywać – spytaj o radę swojego trenera lub obejrzyj jeden z wielu dostępnych w internecie filmów instruktażowych. Nie ryzykuj swojego zdrowia bez przyczyny.

Komentarze są wyłączone.